• Online booking af psykologer, terapeuter og coaches
  • Få straks kontakt og mød i konsultationen indenfor få
    dage eller online fra din computer i løbet af få minutter
  • Ring døgnet rundt på 7877 2152
Live chat Support
Opret bruger

Ængstelig personlighedsforstyrrelse

Gratis Pre-Session

Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
VitaL siger:
29 jan 2012 | 02:17:05
Hej.

Jeg er ret sikker på jeg har en eller anden form for personlighedsforstyrrelse og jeg tror det er den ængstelige. Beskrivelsen passer næsten perfekt på mig. Jeg føler mig tom indeni, jeg har ikke noget humør - er hverken deprimeret eller glad, jeg undgår at mødes med nye mennesker (f.eks. undgår jeg at gå på dates, afviser fyre) og ser heller ikke mine få veninder særligt tit, er oftest alene hjemme hos mig selv.

Jeg har aldrig kunne tale med en psykolog, det virker bare ikke for mig, kan ikke åbne mig for en psykolog (kan sådan set ikke åbne mig for nogen), er der andre måder en personlighedsforstyrrelse kan behandles på? Evt. med "lykkepiller"?

Bryder mig heller ikke om at skulle gå til min læge og sige at jeg tror jeg har en personlighedsforstyrrelse, er der nogen der kan give nogen råd?

thumbs up
thumbs down
0
Dorte Windfeld siger:
1 feb 2012 | 22:13:58
Kære VitaL

Det kan være rigtig svært, at læse sig til en diagnose. Måske har du ret, men der kan være mange andre ting der spiller ind.

For eksempel din selvfølelse, som består af dit selvværd og din selvtillid. Vores opvækst kan også påvirke vores liv, særligt hvis vi har oplevelser med os som vi ikke har fået bearbejdet. Du skriver ikke hvor gammel du er?

Går du og har det dårligt af den ene eller anden grund, kan det sagtens påvirke din lyst til at være sammen med andre mennesker, det vil jo ikke være unaturligt.

Jeg tror desværre ikke at det er løsningen, "bare" at tage en pille. Det kan være nødvendigt i nogen tilfælde, men det kan ikke stå alene. Efter min bedste overbevisning, bør det følges hånd i hånd med nogle samtaler. Hvis det overhovedet er en pille du har brug for?

Har du nogen dårlige erfaringer med psykologer/terapeuter, siden du skriver at det "ikke virker for dig"?

Jeg mener bestemt du skal overvinde din modstand på at tale med nogen. Din egen læge kan være et godt bud.
Du er også meget velkommen til, at booke en gratis 15 minutters pree-session hos mig. Jeg kan hjælpe dig med, at finde ud af hvad der vil være godt for dig at gøre lige nu. Du fortjener at have et godt liv, med lyst til at møde andre mennesker. Går du på arbejde?

Motion er ALTID godt for humøret. Vi udskille simpelthen nogle stoffer der påvirker humøret positivt, når vi bevæger os. Det behøver ikke være særligt forkromet. En gåtur eller cykeltur på ½ time dagligt, kan i sig selv gøre underværker. Så det er et sted at starte...

Jeg håber at høre fra dig.

Kærlig hilsen Dorte
Hjem » Diagnosticering » Ængstelig personlighedsforstyrrelse » Ængstelig personlighedsforstyrrelse