• Online booking af psykolog, terapeut og coach
  • Få straks kontakt og mød i konsultationen indenfor få
    dage eller online fra din computer i løbet af få minutter
  • Ring døgnet rundt på 7877 2153
Live chat Support
Opret bruger

Parterapi eller ej?

Gratis Pre-Session

Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Larsen38 siger:
14 dec 2011 | 15:07:30
Hej, jeg er en mand på 38..

Jeg er kommet i et problem, som jeg håber der er nogen herinde, kan hjælpe med. For lidt over et ½ år siden gik min kæreste (nu eks kæreste) og jeg fra hinanden, efter 8 år. Vi er dog nu her fornylig begyndt at snakke lidt sammen igen, problemet er så bare, at jeg har flere følelser for hende pt. end hun har for mig. Hun kan ikke finde ud af om hun elsker mig som en kæreste, eller bare som en god ven. Hvad skal jeg gøre??.. Jeg har overvejet at lufte ideen for hende at vi kunne prøve parterapi, da jeg virkelig ønsker at vi kan blive et par igen. Jeg kunne godt tænke mig at tilbringe mere tid sammen med hende for at prøve at få hende til at få følelserne igen, men på den anden side vil jeg heller ikke gøre mig for store forhåbninger...Jeg ønsker nemlig ikke at blive knust igen, hvis hun siger hun kun ønsker at være venner.

Vi har ikke nogen børn sammen. Men jeg ønsker bare at få vores parforhold tilbage, men synes stadig, det er svært at skulle logge hende til at gå i parterapi, da vi jo egentlig er gået fra hinanden.

Har i nogle kvalificerede råd?..

Håber i kan hjælpe!.

thumbs up
thumbs down
+1
Christina List siger:
15 dec 2011 | 14:41:06
Kære Larsen38

Parterapi har ikke som sådan til mål at gøre jer til 'kæreste'par igen, men det er en måde at udvikle og forbedre jeres forhold, herunder kommunikation mv, uanset om jeres forhold så hedder 'venner' eller 'kærester' eller hvad I måtte ønske herefter.
Jeg ville varmt anbefale det i jeres situation, både så hun kan blive afklaret og så I får det bedre med hinanden uanset.
- det kunne du jo fortælle videre.

Og held og lykke med det, parterapi er både spændende og udviklende for jer begge.

I er selvfølgelig også meget velkommen til at kontakte mig for hjælp.

Mvh Christina List

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Dorte Windfeld siger:
15 dec 2011 | 22:18:43
Kære Larsen 38

Parterapi forudsætter, at begge parter har lyst til at arbejde med forholdet. Det er første skridt på vejen.

Men som Christina også skriver, er der selvfølgelig også mulighed for, at i arbejder hen imod noget andet end et parforhold, som for eksempel et venskab.
Men det er vigtigt at du er afklaret med, hvad målet er med parterapien, hvis din ekskæreste overhovedet har lyst til at være med, så du ikke bliver skuffet over udfaldet. Det vil afhænge meget af, hvor afklaret din ex kæreste er med jeres brud. Parterapi kan desværre ikke skabe mirakler, bare det var så vel.

En anden mulighed er, at du selv går i terapi eller bliver coachet på, hvordan du bedst kan takle situationen du er i lige nu. Samtidig kan du give din ekskæreste lidt tænketid?
Det kan nogen gange gøre underværker at komme lidt på afstand af hinanden, så man bedre kan se og mærke hvad det var man havde.

Jeg ønsker dig alt godt og håber du finder en vej som du bliver tilfreds med.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har behov for det.

Kærlig hilsen Dorte

thumbs up
thumbs down
0
elenbo siger:
8 mar 2012 | 14:52:53
Jeg har prøvet den samme som dig og har fundet min daværende mand tilbage.
men jeg kan anbefale noget parterapi?
Det har hjulpet mig at forstå mig selv bedre... og nårr ja tale ordentligt til hinanden hihi

elen

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Ida Falk siger:
9 mar 2012 | 22:18:19
Hej
Jeg syntes måske også det var en god ide om du fik arbejdet med dine egne problemtatikker. I mine øjne kan man nemlig ikke ændre andre kun sig selv.

Vil du til at forsøge at ændre andres adfærd overfor dig, må du derfor i mine øjne enten ud i en slags manipuleren, der sjældent kommer noget godt ud af, fordi du da ikke kommer fra en ægte uselvisk og kærligt sted, eller også kan du vælge at se dig selv i øjnene og arbejde med dine egne føelelser. Dette kan så føre til en ændring af dig ,hvilket igen kan føre til at omgivelserne ( herunder din kæreste ) ændrer adfærd overfor dig.

Hvis du forsøger at manipulere andre, kommer du fra et egoistisk ønske om kontrol. Ægte oprigtig kærlighed hander om at give af sig selv. If you love somebody - set them free - if she come back she is yours if she does not, it never was.

Det er rigtigt svært at være ulykkeligt foreelsket og kan give en følelse af desperation og panik og avle en altoverskyggende følelsse af at måtte have den udkårne koste hvad det koste vil. Men ønsker du at tiltrække en kæreste af frivillighedens og kærlighedens vej, starter det med dig selv.

Det kræver at du både har mod og vilje til at se på dine styrker og svagheder. Dertil kan terapi hjælpe dig. Om du ender med at tiltrække din kæreste gen er dog svært at sge noget om, for hvorfor I gik fra hinanden ved jeg intet om...

Undersøg sitet her og se om du falder over en terapeut der syntes rigtig for dig.
Du er natuuligvis velkommen til at kontakte mig ..

Held og lykke

Kærlig hilse

Ida

thumbs up
thumbs down
0
hellemengel siger:
13 apr 2012 | 11:46:38
Jeg tilbyder terapi i Århus/Risskov området. Du er meget velkommen til at ringe eller maile for yderligere information.

www.psykpriv.dk
Hjem » Terapi » Parterapi eller ej? » Parterapi eller ej?