Dorte Windfeld siger:
13 nov 2011 | 20:21:48
Tænk jeg blev sgu så glad for at læse, om endnu en person som er så cool som du.
Hvor er det sejt at du beder om hjælp. Du kan godt være stolt af dig selv.
Et så langt forbrug af stoffer som du beskriver, handler jo i nogen grad også om vane. De ting vi har gjort mange gange, har skabt stier i vores hjerner som vi let falder tilbage i, hvis de er dybe nok. Og jo længere tid vi har gået af den pågældende sti, jo dybere er den. Og i sagens natur, vil det blive mere eller mindre svært at træde en ny.
Den super gode nyhed i dit tilfælde er imidlertid, at du ikke føler dig afhængig.
MEN altting har sin pris og jeg tror du er nødt til at bide i det sure æble og holde op med at drikke i en periode, indtil din nye vane er mere stadfæstet. Og det tager ca 1 måned, måske længere.
Du taler om identitet og ja jeg forstår helt hvad du mener. Jeg vil anbafale dig, sideløbende med at du helt konkret holder dig fra stofferne og sprutten, at du får noget hjælp til at finde ind til din "nye" identitet. Den er i virkeligheden ikke så ny, men gemt af vejen. For hvem var du før du startede med at tage stoffer? Og hvordan ønsker du at være? Du har selv alle svarerne, men skal have hjælp til at finde dem.
Men flot at du har taget beslutningen. det er et STORT skridt.
Du skal være velkomme til at booke en tid hos mig feks. via Skype.