• Online booking af psykolog, terapeut og coach
  • Få straks kontakt og mød i konsultationen indenfor få
    dage eller online fra din computer i løbet af få minutter
  • Ring døgnet rundt på 7877 2153
Live chat Support
Opret bruger

weekenden misbruger

Gratis Pre-Session

Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Bjarne Larsen siger:
13 nov 2011 | 17:39:16
Selv om vi forsøger at flytte fra Nissen, ja, så flytter den ofte med.

Vi mennesker søger bevidst eller ubevidst de mennesker, som har samme verdensanskuelse som vi selv har. Ofte fordi vi finder trykhed i gruppen, finder trykhed i at andre ser verden som vi ser den.
En undersøgelse af følelsen bag og tanke strømmen bag dine handlinger ville måske give dig et nyt syn på dit problem og måske nogle Aha oplevelser, som du kan arbejde med i dit ønske om af forandre visse ting i dit liv.

Jeg vil foreslå at du opsøger en samtale terapeut som kan hjælpe dig med undersøgelsen.

Bedste hilsner
Bjarne Dam Larsen
www.changeyourlife.dk
edited by Bjarne Larsen on 13-11-2011

thumbs up
thumbs down
0
Dorte Windfeld siger:
13 nov 2011 | 20:21:48
Tænk jeg blev sgu så glad for at læse, om endnu en person som er så cool som du.
Hvor er det sejt at du beder om hjælp. Du kan godt være stolt af dig selv.

Et så langt forbrug af stoffer som du beskriver, handler jo i nogen grad også om vane. De ting vi har gjort mange gange, har skabt stier i vores hjerner som vi let falder tilbage i, hvis de er dybe nok. Og jo længere tid vi har gået af den pågældende sti, jo dybere er den. Og i sagens natur, vil det blive mere eller mindre svært at træde en ny.

Den super gode nyhed i dit tilfælde er imidlertid, at du ikke føler dig afhængig.
MEN altting har sin pris og jeg tror du er nødt til at bide i det sure æble og holde op med at drikke i en periode, indtil din nye vane er mere stadfæstet. Og det tager ca 1 måned, måske længere.

Du taler om identitet og ja jeg forstår helt hvad du mener. Jeg vil anbafale dig, sideløbende med at du helt konkret holder dig fra stofferne og sprutten, at du får noget hjælp til at finde ind til din "nye" identitet. Den er i virkeligheden ikke så ny, men gemt af vejen. For hvem var du før du startede med at tage stoffer? Og hvordan ønsker du at være? Du har selv alle svarerne, men skal have hjælp til at finde dem.

Men flot at du har taget beslutningen. det er et STORT skridt.

Du skal være velkomme til at booke en tid hos mig feks. via Skype.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Dorte Windfeld siger:
17 nov 2011 | 13:59:10
Kære du

AA møder kan være en god støtte, hvis du føler du har svært ved at lade være, selvom du ved det er det bedste for dig. Men tal med dem om hvordan du har det med alkohol, så vil de vide om det kan være det rette for dig. Det er jo, som navnet siger, anonymt.

Du skriver du ikke kan tåle at drikke? Hvordan viser det sig? Kunne du evt. nedsætte dit forbrug, eller er det enten eller for dig? Hvor meget kan du selv kontrollere, dit indtag af alkohol?

Det ville måske også være godt for dig at finde frem til, hvordan du ellers kan være social med dit netværk, så minus alkohol ikke bliver lig med ensomhed, (hvis det ender med nul alkohol.)

Der er mange variationer og tilstande at tage hensyn til. Jeg vil bestemt anbefale dig at få noget støtte gennem processen, som du selv nævner. Det er store beslutninger og livsændringer du bevæger dig ud i. Men hvor er det super at du gør det. Klap dig selv på skulderen for det!!

Du skal være velkommen til at kontakte mig, når du føler dig parat.

Rigtig meget held og lykke.

Bedste hilsner Dorte
Hjem » Diagnosticering » weekenden misbruger » weekenden misbruger