• Online booking af psykolog, terapeut og coach
  • Få straks kontakt og mød i konsultationen indenfor få
    dage eller online fra din computer i løbet af få minutter
  • Ring døgnet rundt på 7877 2153
Live chat Support
Opret bruger

kontrol

Gratis Pre-Session

Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
tasja20 siger:
23 sep 2011 | 07:41:27
Hej herinde. Jeg håber jeg kan få svar på mine spørgsmål ved at skrive det her. Håber det er anonymt også. Okay jeg er en pige på 24 år og bor med min kæretse på 30. vi har været sammen i 4 år. Men jeg har desværre sådan at jeg helst skal have kontol med alt herhjemme. Har arbejdet med det før at skulle have kontol med alt men nu det stille vendt tilbage til mig. jeg har et problem som godt kan fylde i min hverdag. Hvis min kæretse siger å har godt nok lidt ondt der så med det samme tænker jeg å nej det væretse og søger på nettet om det nævente det nu ku være. Sådan er det os med mig selv at hvis jeg har lidt ondt går jeg nogle dage og tænker hvad det er og så går jeg til læge. Et eksembel. Min kæreste har mange modermærker men den anden dag ser jeg en af de modrmærker og syntes det så helt forkert ud og jeg gogglede med det samme om modermærker og min kæretse sagde til mig tag det nu rolig sådan har det modermærke altid set ud og du kan ikke tvinge mig til lægen sagde han. På en måde har jeg det os sådan lidt at det nok var godt han stod fast i ikke og skulle til læge måske det var sundt for mig håber i forstår.. Og håber jeg kan få hjælp til at slippe den kontrol og ikke være så bange hvergang min kæretse han siger han har ondt et sted. Det handler jo nok om at jeg er bange for at miste et eller andet sted.. Hilsen...

thumbs up
thumbs down
0
Susanne Rosendahl siger:
26 sep 2011 | 11:51:19
Kære Tasja.

Først af alt kan jeg fortælle dig du er anonym. Så her kan du være helt rolig.
Jeg kan godt forstå det tager hårdt på dig. At skulle kontroller for, at undgå smerte eller ulykker kan være utrolig opslidende, både for dig og dine omgivelser.

Ud fra det jeg læser, må der være noget fra din fortid, hvor du har måtte tage ansvar eller har mistet nogen eller noget, som har gjort ondt. Jeg er enig med dig i du sandsynligvis er bange for at miste.

Som børn lære vi nogle overlevelsesstrategier, som den gang virkede efter hensigten. Men i nutid fungere det som et helvede. Det bliver den rene totur for en selv. Frygt kan være invaliderede.

Jeg forestiller mig, at du helts vil leve i faste rammer og helst vide, hvad der skal ske, så du kan forberede dig på evt. udfordringer.

Hvis du vil slippe din kontrol kræver det et stykke arbejde, hvor du får set på årsagen til dit behov for kontrol og frygt. Når du har fat i den, vil du derefter kunne arbejde målrettet på at få sluppet din frygt og kontrol.

Jeg vil anbefale dig at gå til en psykoterapeut, hvor du får taget fat i årsagen. I

Med venlig hilsen
Susanne Rosendahl

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Lene Jensen siger:
26 sep 2011 | 14:22:55
Kære Tasja20
Tak for dine spørgsmål og at du vil dele det her.
Jeg kan høre at det er ret belastende for dig med alle disse katastrofetanker.Du skriver du før har arbejdet med at du helst skulle have kontrol, men at det nu er vendt tilbage. Fik du nogle redskaber dengang du kunne bruge? Kunne du evt. vende tilbage til dem?
Jeg forstår godt hvad du mener med at det var godt nok din kæreste udfordrede dig(kontrollen) ved at nægte at tage til læge.
Du lyder til at kunne have glæde af noget terapi, hvor der er fokus på hvorfor du får alle disse kontrol/katastrofe tanker fra, hvad er det du har med i bagagen, hvor du måske har skullet være forberedt på det værste og samtidig få nogle redskaber til at tackle dem når de dukker op.
Så er det da glædeligt at du selv er opmærksom på dit problem og villig til at komme det til livs. mange tror at når de har det som dig er det sådan de er og at der ikke kan laves om på det.
Du er meget velkommen til at booke 15 min. gratis samtale her på mentaline ved mig.
Bedste hilsner
Lene

tasja20 wrote:
Hej herinde. Jeg håber jeg kan få svar på mine spørgsmål ved at skrive det her. Håber det er anonymt også. Okay jeg er en pige på 24 år og bor med min kæretse på 30. vi har været sammen i 4 år. Men jeg har desværre sådan at jeg helst skal have kontol med alt herhjemme. Har arbejdet med det før at skulle have kontol med alt men nu det stille vendt tilbage til mig. jeg har et problem som godt kan fylde i min hverdag. Hvis min kæretse siger å har godt nok lidt ondt der så med det samme tænker jeg å nej det væretse og søger på nettet om det nævente det nu ku være. Sådan er det os med mig selv at hvis jeg har lidt ondt går jeg nogle dage og tænker hvad det er og så går jeg til læge. Et eksembel. Min kæreste har mange modermærker men den anden dag ser jeg en af de modrmærker og syntes det så helt forkert ud og jeg gogglede med det samme om modermærker og min kæretse sagde til mig tag det nu rolig sådan har det modermærke altid set ud og du kan ikke tvinge mig til lægen sagde han. På en måde har jeg det os sådan lidt at det nok var godt han stod fast i ikke og skulle til læge måske det var sundt for mig håber i forstår.. Og håber jeg kan få hjælp til at slippe den kontrol og ikke være så bange hvergang min kæretse han siger han har ondt et sted. Det handler jo nok om at jeg er bange for at miste et eller andet sted.. Hilsen...
Hjem » Diagnosticering » kontrol » kontrol