• Online booking af psykolog, terapeut og coach
  • Få straks kontakt og mød i konsultationen indenfor få
    dage eller online fra din computer i løbet af få minutter
  • Ring døgnet rundt på 7877 2153
Live chat Support
Opret bruger

Flyskræk!!

Gratis Pre-Session

Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Nanse siger:
12 sep 2011 | 17:27:04
Jeg lider rigtig meget af flyskræk!.. Jeg får altid angstanfald oppe i flyveren og er sikker på jeg skal dø hver gang jeg sætter mig op i et fly.. Problemet er så at jeg snart skal på ferie med min kæreste og der skal vi flyve.. Jeg er allerede ved at få det dårligt bare ved tanken om det. Jeg har også en smule panikangst og flyveturer gør angsten værre i lang tid efter. Jeg vil høre om nogle af jer har erfaringer med nogle øvelser eller bare et eller andet som kan berolige mig når jeg skal op at flyve? Hvis nogle har erfaring med beroligende medicin ved flyvning vil jeg også meget gerne vide det!!.

Nanse

thumbs up
thumbs down
0
Anxious siger:
12 sep 2011 | 22:59:21
Hej Nanse

Jeg lider også af flyskræk og af angst generelt, og det er møg irriterende. Du har taget et vigtigt skridt i kampen mod angsten ved at bestille en flyrejse. Selvom du ved, hvor svært du har det med at flyve, så har du valgt at rejse med fly. Det er stærkt. Det er rigtig vigtigt at angsten ikke får lov at styre dit liv - det er dig, der bestemmer over angsten.

Jeg flyver i dag rigtig meget og føler egentlig jeg har nogenlunde styr på flyskrækken. Så der er håb forude, hvis du bare bliver ved med at udfordre flyskrækken. Mens du forbereder dig på turen kan du bruge lidt kræfter på at overbevise dig selv, at det jo ikke er farligt at flyve - det viser alle statistikker. Det er væsentlig mere farligt at sætte sig ud i bilen.

Du kan overveje at fortælle en stewardesse om din flyskræk. Så får du på en måde taget luftet lidt ud af ballonen og du har en fortrolig, der kan hjælpe dig, hvis du bliver bange. Stewardesserne er vandt til turbulens og de lyde, der kommer fra motoren. Så de er rigtig gode til at berolige.

Jeg syntes også du skal tale med din kæreste om hans rolle, når du har det svært. Når man ikke lider af flyskræk, så har man svært ved at sætte sig ind i situationen. Og det er vigtigt at han er din fortrolige som ikke syntes du er fjollet, men derimod forstår dit problem.

På visse ruter - specielt oversøiske - er der internetadgang. Hvis der er internet og du har en computer med kan du også vælge en online psykolog her fra Mentaline, der kan hjælpe dig undervejs på en lang flytur. Det handler jo nogle gange om at have en livline til en der kan hjælpe med at angsten ikke kommer ud af kontrol. En samtale inden flyveturen kunne også være en mulighed, eller efter for at undgå en lang periode med panikangst.

Min vurdering er at medicin ikke er den rigtige løsning. Der er så meget andet du kan gøre. Jeg bruger nogle vejrtrækningsøvelser, der hjælper mig til at tænke på noget, når jeg bliver bange. Derudover har jeg beroligende musik og lydbøger med i en Ipod. Du kan have nogle gode billeder af dejlige oplevelser og dine nærmeste. Det bliver man i godt humør af.

Held og lykke.

Bedste hilsner

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Inger Bjeverskov siger:
14 sep 2011 | 11:56:22
Hej begge to.
Jeg synes det er dejligt at I vil dele jeres følelser her
Jeg arbejder som hypnoterapeut og hjælper rigtig mange af med deres flyskræk, men også angst. I kan jo se lidt mere på min profil her og hjemmeside.
Glæder mig til at høre fra jer..
KH Inger Grejs Bjeveskov
Hjem » Terapi » Flyskræk!! » Flyskræk!!