• Online booking af psykolog, terapeut og coach
  • Få straks kontakt og mød i konsultationen indenfor få
    dage eller online fra din computer i løbet af få minutter
  • Ring døgnet rundt på 7877 2153
Live chat Support
Opret bruger

Jeg føler ikke jeg er glad - selvom jeg har succes

Gratis Pre-Session

Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
HH-ole siger:
7 sep 2011 | 14:59:24
Hej alle

Jeg er en mand på 42, jeg har et godt arbejde og en fin stilling. Jeg har kone og vi har et barn sammen.
Jeg har igennem de seneste måneder, følt at mit humør er gået nedad. Jeg har den samme følelse i kroppen hele tiden uanset om jeg er på arbejde eller der hjemme, der er ikke noget som gør mig glad. Jeg ville gerne høre om der er andre som har det på samme måde? At man ikke føler sig glad selvom om man har "Det perfekte liv" med et godt job og en familie som jeg holder meget af.

Jeg ville gerne finde ud af hvad det er som gør at jeg ikke er glad. Er jeg ved at få en depression eller hvad er det?.
Jeg vil blive glad for at høre fra nogen som kan genkende nogle af de ting som jeg beskriver her.

Ser frem til at høre fra jer.

Mvh
hho

thumbs up
thumbs down
0
Dorte Windfeld siger:
7 sep 2011 | 15:30:49
Kære HHo
Det du beskriver der lyder velkendt og helt normalt. For mange af os gælder det at vi i løbet af vores liv oplever en slags personlig krise. Det kan være i forbindelse med forskellige stadier i vores liv.

En del mennesker oplever det jeg tror du står i lige nu. Et sted i livet, hvor alt det ydre er på plads. Den første halvdel af vores liv bruger vi ofte til at få styr på rammerne. Bolig, uddannelse, job, stifte familie osv. Alt det udenfor os selv.
Og så kommer der et tidspunkt hvor vi pludselig kan føle os sådan en slags "mellemfornøjet"
Det vil sige som du selv udtrykker det " At du ikke føler dig glad, selvom du har det perfekte liv"

Måske er du nået til det sted i livet, hvor alt det ydre er på plads og du nu får mulighed for at mærke dig selv, tænke over livets store spørgsmål og måske tumle med et af de absolut mest stillede spørgsmål overhovedet i Danmark for tiden, nemlig "Hvad vil jeg egentlig med mit liv"
En slags selvransagelse. Ikke at det på nogen måde betyder, at du ikke er hvor du skal være i livet, men et dybereliggende behov for at finde meningen med det hele.....Måske genkender du noget af det jeg skriver?

Så mit umiddelbare bud er at, det er helt som det skal være. Du skal blot lytte til dit indre og jeg tror bestemt du ville have glæde af at arbejde med hvad det handler om sammen med en coach/terapeut. Da jeg jo ikke kender din historie, er det naturligvis vurderet udfra det jeg læser.

Jeg håber du finder en vej. Du er naturligvis velkommen til at kontakte mig på 26737753

Du kan evt benytte dig af tilbuddet, om en gratis 15 min Pree-session.

De bedste hilsner Dorte

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
HH-ole siger:
9 sep 2011 | 13:23:30
Hej Dorte.

Tak for dit svar.

Jeg er glad for at høre det er en "normal" følelse man kan få.
Jeg tænker tit over en masse ting som jeg gerne ville have nåde at opleve inden jeg fik børn.
Er derfor begyndt at spekulere på, om det måske er de tanker som kan være med til at give mig denne følelse af mellemfornøjelse.

Jeg har haft et godt liv og har det også stadig, men har alligevel følelsen af, at der mangler noget?

thumbs up
thumbs down
0
Dorte Windfeld siger:
9 sep 2011 | 14:32:56
Kære HH-Ole

Har du prøvet at tænke over, hvad det præcis er for en " masse ting" du gerne ville have opnået, inden du fik børn?
Er der nogen af dem, du kan tage op af gemmerne og støve af? Prøv at kig på dem igen med nye øjne - tænk stort - kunne du få opfyldt nogen af de behov eller "ting" (som du selv beskriver det) i dag? Måske på andre måder?
Måske med nogen af dem, måske er der andre hvor tiden er passe'? Det ved kun du?

Prøv at overvej hvad du kan gøre, i stedet for i dag.....mærk efter indeni - hvad det er du mangler.....hvilke behov du søger at få dækket.

Luk øjnene et øjeblik og få kontakt med den del af dig selv, der ikke er mellemfornøjet. Hvad siger den del til dig?

Hold fokus på hvad du gerne vil, fremfor hvad du ikke har lyst til. Hvilken stemme lytter du til?

Bedste hilsner Dorte

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
HH-ole siger:
14 sep 2011 | 15:46:57
Hej Dorte.

Tak for dine hurtige svar. Det er rart at vide, der er nogen som gerne vil hjælpe.
Jeg har tænkt meget over de ting som du har skrevet til mig.

Jeg har faktisk lavet en liste over nogle af de ting som jeg gerne ville have nået.
Jeg har gået listen igennem og overvejer nu at føre nogle af de ting ud i livet, jeg har også snakket med min kone om det og hun bakker mig også op, så det er dejligt.

Jeg har lyttet til mig selv og hvad jeg gerne vil og nu skal der ske noget!.

Tusind tak for hjælpen

thumbs up
thumbs down
0
Dorte Windfeld siger:
14 sep 2011 | 18:39:23
Hej HH-Ole

Det er dejligt at høre det har rykket for dig. Super godt arbejde du der har lavet.

Når du ind imellem bliver i tvivl om hvad der er rigtigt for dig, kan du spørge dig selv: "Vil dette valg føre mig tættere på eller længere væk det jeg virkelig gerne vil?"
Det er også et meget virkningsfuldt spørgsmål.

Hold fast i den gode følelse.

Bedste hilsner Dorte

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
HH-ole siger:
21 sep 2011 | 16:24:25
Hej Dorte

Tusind tak for dine råd.

Synes at jeg er begyndt at tænke over nogle ting som jeg ikke gjorde før i tiden. Jeg er begyndt at se anderledes på nogle ting, efter at have taget dine råd til mig.

Jeg håber at jeg kan finde balancen i mit liv, både mellem arbejde, familie og det som er vigtigt for mig at gøre.
Hjem » Diagnosticering » Jeg føler ikke jeg er glad - selvom jeg har succes » Jeg føler ikke jeg er glad - selvom jeg har succes