• Online booking af psykolog, terapeut og coach
  • Få straks kontakt og mød i konsultationen indenfor få
    dage eller online fra din computer i løbet af få minutter
  • Ring døgnet rundt på 7877 2153
Live chat Support
Opret bruger

Depression og gravid

Gratis Pre-Session

Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
DenGravide siger:
12 maj 2011 | 12:58:52
Hej.

Jeg er gravid i 3. måned og har haft en rigtig hård start med kvalme, opkast, væskemangel og manglende energi.
Alt dette har nu ført til en mindre depression (ifølge den psykolog jeg lige er startet hos).
Psykologen mener at det bedste for mig vil være at få noget antidepressiv medicin og gav mig egentlig ikke nogle gode råd til hvordan jeg skal komme ud af denne onde cirkel jeg er i, med negative tanker og alt for meget bekymring.
Jeg har svært ved at overskue at skulle på arbejde, men samtidig har jeg meget svært ved at være alene hjemme, da jeg ikke kan tage mig sammen til at lave noget. Det meste af dagen går derfor med at sove, fordi det er det nemmeste.

Kan i give mig nogle gode råd til hvordan jeg hjælper mig selv ud af dette uden at skulle tage nogen former for medicin?

Hilsen den næsten opgivende.

thumbs up
thumbs down
0
Laila Ipsen siger:
12 maj 2011 | 21:20:10
Jeg vil foreslå dig at tale med den psykolog du lige er startet hos og høre om denne har nogle råd. Jeg mener klart at du via et terapeutisk forløb kan udvikle evne til at få det bedre og blive god til at hjælpe dig selv. Det er dog ikke nok med råd som du derefter kan følge. Jeg vurderer som sagt at du har brug for et terapeutisk forløb hos en psykolog.

Hvis du blot har været hos psykologen en enkelt gang er det terapeutiske forløb egentligt slet ikke startet men samtalerne har formodentligt blot handlet om at lære dig bedre at kende. Det er først herefter at psykologen kan være en egentlig hjælp.

Hvis jeg skulle give dig et råd så vil det være at acceptere at du lige nu ikke orker at lave noget særligt derhjemme og at du lige nu har brug for at sove meget. Tillad dig selv at gøre dette!!

Hvis du slet ikke kan se dig selv tage medicin så fortæl din psykolog dette. Så må i tage den derfra.

Forskning viser at i mange tilfælde er den bedste behandling af depression kombinationen af medicinsk behandling og kognitiv terapi...

Jeg vil foreslå dig at give din psykolog en chanse endnu. Hvis du efter nogle gange slet ikke føler at du kommer nogen vegne så er du velkommen til at kontakte mig på telefon 53 57 36 15 eller mail: mail@psykologvanlose.dk.

Med venlig hilsen

Laila Ipsen
psykolog

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Anne-Dorte Wæver siger:
13 maj 2011 | 12:09:29
Hej med dig.

Ja det er ikke helt nemt - det kan høres. At være gravid især det første stykke tid, hvor kroppen og hjernen skal samarbejde medens hormonerne drøner rundt i kroppen er ikke altid helt problemfrit. For nogen er graviditeten en salig lykke og for andre kræver det mere tid inden, at det hele falder på plads, trætheden fortager sig og man kan begynde at få overskud til at glæde sig.
Du skriver ikke noget om din alder, forhold hvad du arbejder med o.lign., der kan være mange grunde til, at du har det, som du har udover det, at kroppen skal vende sig til graviditeten Men lige nu lyder det ,som om du har brug for en du bare kan snakke med og få tingene skilt lidt af, så det bliver lettere at overskue. Alene det at være så frygelig træt er ret svært at overskue, hvis man ikke er forberedt på at det er sådan lige nu, men stopper igen på et tidspunkt. Jeg håber, du får det bedre - hvis ikke skal du være velkommen til at kontakte mig på adw@annedortewaever.dk eller 27287335.
Alt godt til dig og din gravide mave

Bedste hilsner
Anne-Dorte Wæver

thumbs up
thumbs down
0
Karsten Schiøtz siger:
18 maj 2011 | 22:29:33
Kære "Den gravide"

Du oplever følelser, som du jo ikke kan styre med dit intellekt. Det betyder også, at det er svært at slippe af med gennem alm. tankevirksomhed, sund fornuftog alm. samtaleterapi. Du bærer rundt på uafsluttede følelser, der forhindrer dig i at have det liv du ønsker, hvor du igen bliver i stand til at føle, nyde, leve og elske livet uden bekymring og negative tanker.
Der er en helt ny og meget effektiv metode der kan hjælpe dig med at færdiggøre din følelse med negative tanker og bekymringer, så de ikke kommer igen. Det hedder Core Dynamics Teknikker og disse kan hjælpe dig helt af med det følelsesmæssige ubehag helt uden medicin.

Du kan læse om det her: www.core-dynamics-coaching.dk og se en video på et eksempel på at færdiggøre et følelsesmæssigt ubehag her:www.core-dynamics-coaching.dk/video

Du kan læse succeshistorier på hvad klienter har fået ud af det her:www.core-dynamics-coaching.dk/succeshistorier

Du er velkommen til at kontakte mig - mobil 30708414, hvis du vil vide mereeller at booke en tid her www.mentaline.com/da/karstenschioetz

Mvh Karsten Schiøtz
Core Dynamics Coach Træner
Mobil 30708414
edited by Karsten Schiøtz on 18-05-2011
Hjem » Terapi » Depression og gravid » Depression og gravid