• Online booking af psykolog, terapeut og coach
  • Få straks kontakt og mød i konsultationen indenfor få
    dage eller online fra din computer i løbet af få minutter
  • Ring døgnet rundt på 7877 2153
Live chat Support
Opret bruger

Coaching til teenager i tvivl

Gratis Pre-Session

Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
betty siger:
3 maj 2011 | 14:32:56
Hej;

Jeg er mor til en stor klog søn på 17 år som snart er færdig i 1.g.
Han har nu udtrykt stor tvivl om gymnasiet og hvad han vil i fremtiden. Han er klog, sød og en god kammerat(siger hans upartiske mor) men har altid kæmpet med arbejds-diciplin og 'computer-abstinenser' og han er nu bagefter med afleveringer og sover dårligt om natten fordi han kommer for sent i seng.
Som mor er jeg ikke i tvivl om at han er rigtig placeret i gymnasiet og håber selvfølgelig han kan finde viljen selv. Men det er svært for mig at tale med ham om det, da han hurtig kommer i forsvars position. Jeg vil selvfølgelig også acceptere hans valg uanset hvad han ønsker.
Men ville gerne tilbyde ham en coaching session (eller flere ) der kunne hjælpe ham med at dels finde ud af hvad han virkelig vil og måske hjælpe ham med metoder og værktøjer til en bedre arbejds-diciplin og 'drive'.

er der mon nogen muligheder for det i dette forum?

mvh. Betty

thumbs up
thumbs down
0
Evald Lynggaard siger:
3 maj 2011 | 14:56:22
Kære Betty
Du beskriver et problem omkring din søns skolearbejde m.m.
Jeg har selv haft 4 unge - de er nu voksne - men det har også givet erfaringer med det problem du beskriver. Ligeledes kender jeg det fra mit arbejde med unge gennem mage år.
At være ung som din søn er ofte lidt vanskeligt. Han stilles over for forældreforventninger, forventninger fra sig selv, kammerater o.a.
Du har ret i, at det er afgørende, at han får lært et nyt mønster, der kan give ham et bedre studie, mere ro, god selvfølelse og ny energi til at fokusere og prioritere.
At han går i selvforsvar kan skyldes flere ting, men det er jo ikke et ukendt fænomen, at forædre har vanskeligt ved dialogen med børnene.
Jeg vil have gode muligheder for at hjælpe, så i er velkomne.
Venlig hilsen
Evald Lynggaard

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
betty siger:
3 maj 2011 | 15:53:35
Kære Evald;
Tak for dit svar - jeg tror bestemt det kunne være en ide med en snak imellem dig og ham. Kan den tages over skype ?
mvh Betty

Evald Lynggaard wrote:
Kære Betty
Du beskriver et problem omkring din søns skolearbejde m.m.
Jeg har selv haft 4 unge - de er nu voksne - men det har også givet erfaringer med det problem du beskriver. Ligeledes kender jeg det fra mit arbejde med unge gennem mage år.
At være ung som din søn er ofte lidt vanskeligt. Han stilles over for forældreforventninger, forventninger fra sig selv, kammerater o.a.
Du har ret i, at det er afgørende, at han får lært et nyt mønster, der kan give ham et bedre studie, mere ro, god selvfølelse og ny energi til at fokusere og prioritere.
At han går i selvforsvar kan skyldes flere ting, men det er jo ikke et ukendt fænomen, at forædre har vanskeligt ved dialogen med børnene.
Jeg vil have gode muligheder for at hjælpe, så i er velkomne.
Venlig hilsen
Evald Lynggaard

thumbs up
thumbs down
0
Boss siger:
26 maj 2011 | 07:56:41
Hej Betty

Har du set at Coach Birgitte Hermann tilbyder 30 minutters gratis coaching omkring bl.a. teenage problematikker.

http://www.mentaline.com/da/birgittehermann/

Hilsen

Claus
Hjem » Coaching » Coaching til teenager i tvivl » Coaching til teenager i tvivl