• Online booking af psykolog, terapeut og coach
  • Få straks kontakt og mød i konsultationen indenfor få
    dage eller online fra din computer i løbet af få minutter
  • Ring døgnet rundt på 7877 2153
Live chat Support
Opret bruger

Mobning i skole: barn er isoleret og ignoreret

Gratis Pre-Session

Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Dorte Windfeld siger:
6 apr 2011 | 20:45:03
Kære Blomme

Mopning er noget skidt og IKKE i orden! Det skal stoppes.

Mopning kan fylde rigtig meget i et menneske. Det er super godt at du er blevet opmærksom på problemet. Du skriver det har stået på i et år, hvilket er meget længe for en ung pige, at føle at hver dag er en kamp.
Det lyder som om du har forsøgt at få lærerne i tale, men du skriver ikke hvad der kom ud af det? Kan de se problemet og er de indstillede på at hjælpe din datter?

Du har som udgangspunkt ret i, at din datter skal lære at håndtere situationerne, men før hun kan det, har hun behov for at få styrket sit selvværd. Spørgsmålet er, om det kan lade sig gøre i det skolemiljø, hvor hun nu har mange dårlige erfaringer. Hvis ikke lærerne er indstillede på at hjælpe og støtte din datter, er det måske værd at overveje om hun måske skulle skifte skole?

Der er mange ting der spiller ind. Din datters liv udenfor skolen har jo også en betydning. Har hun nogle venner hun ser efter skole? Går hun til noget i fritiden? Hvad kan hun lide og hvad er hun god til?

At styrke selvværd er en process. Det handler om at fokusere på allle de gode egenskaber din datter rummer. Støtte hende i at hun er god nok som den hun er og at det ikke er i orden hvad klassekammeraterne gør mod hende. Hjælp hende til at få masser af positive oplevelser omkring sit eget værd.
Men vigtigst af alt, lyt til din datter og lad hende sætte ord på sine følelser, hvis hun kan og vil.

Jeg vil også anbefale at du selv finder en, som du kan dele dine tanker og bekymringer med. Det kan være ensomt at være alene forældre, særligt når der er svære ting du skal forholde dig til. Det kunne evt. være en terapeut eller en god veninde.

Du er mere end velkommen til at kontakte mig, hvis du har lyst til det.

Jeg håber i finder vejen.

Kærlig hilsen Dorte Windfeld

thumbs up
thumbs down
0
Diana Lindegaard siger:
7 apr 2011 | 09:33:59
Kære Blomme,

Mobning er desværre langt fra udryddet, hverken på landets skoler eller arbejdspladser.

Du er alene med din datter og ikke nok med det, det lader ikke til, at skolen har opmærksomhed, forebyggelse eller værktøjer at bruge i kampen mod mobning, som desværre ødelægger skolegangen for mange og som kan få konsekvenser senere i livet, hvis ikke der bliver gjort noget ved det. Så det er virkelig godt, at du tager problemet op - også selvom det er svært at finde ud af, hvad du skal gøre.

Jeg har erfaring med børn, der bliver mobbet eller som af anden grund ikke trives i skolen og du er velkommen til at kontakte mig på 22 19 10 32. Jeg ved hvor alene man kan føle sig i din situation.

Et sted at starte er at henvende dig til skolen og fortælle om problemet for at høre, om de er indstillet på at tage ansvar. Virkelig afkræve dem konkret svar på, hvad de vil gøre. Og der skal ske noget hurtigt, for det lyder som om, at det har stået på i længere tid. Nogle skole ønsker imidlertid ikke at håndtere den slags problemer og hvis det er tilfældet, er der ingen grund til at fortsætte ad den vej. Så må I kigge jer om efter en anden skole og ærligt melde ud til en ny skole, hvorfor I skifter skole. Der findes heldigvis skoler, der har masser af bevågenhed og tiltag for at forebygge mobning.

Uanset om skoleskift kommer på tale eller ej, vil jeg anbefale både dig selv og din datter at tage nogle samtaler med en professionel, der kan støtte og hjælpe jer - for der er en vej frem, tro mig.

Venlige hilsner
Diana Lindegaard
Hjem » Terapi » Mobning i skole: barn er isoleret og ignoreret » Mobning i skole: barn er isoleret og ignoreret