Vanilla_pigen siger:
9 mar 2011 | 13:38:42
Så er jeg på banen igen med et andet spørgsmål

Dette handler om nogle dårlige oplevelser jeg har haft med en eks kæreste da jeg var 15 år. Jeg er i tvivl om der er tale om et seksuelt overgreb og om der er nogen hjælp at hente. Jeg er startet i gruppetarapi for nogle andre problemer, men jeg føler at det er for intimt og svært at tage dette op i terapien og jeg tror at jeg kunne have gavn af at snakke med en terapeut individuelt.
Manden det hele drejer sig om mødte jeg på nettet da jeg var 15 år - han var selv 23. Først snakkede vi bare i telefon sammen (og allerede her begyndte han at snakke rigtig meget om sex), men efter nogle måneder fik han presset mig til at mødes, og kort efter blev vi kærester.
I starten havde vi ikke sex, men han lokkede, pressede, manipulerede mig og truede med at gå fra mig, så til sidst overgav jeg mig og havde sex med ham. Det skete nogle gange, måske 10-15 gange, og var nogle meget ubehagelige oplevelser da han intet gjorde for at jeg skulle føle mig tryg og for at det skulle være godt for mig, desuden gjorde det altid meget ondt på mig. Jeg ville allerhelst slippe for at have sex med ham, men samtidig ville jeg gerne være hans kæreste og han blev ved med at presse mig mere og mere.
Han var slem til at overhøre mine protester og pressede mig til at gøre som han ville, han har fx. åbnet bukserne og presset mit hoved ned for at få oralsex mens jeg prøvede at overbevise ham om at jeg ikke ville. Flere gange har jeg under samlejet sagt stop fordi det gjorde ondt og jeg var bange. Dette har han overhørt og fortsat samtidig med at han prøvede at overtale/presse mig til at fortsætte.
Han har også nogle gange sagt at vi havde lavet en aftale om at have sex (hvilket vi ikke havde) og derfor blev jeg nødt til at gøre det. Hvis vi/han opgave fordi det gjorde ondt, blev han meget sur og smed mig ud. Jeg har siden hen haft det svært seksuelt og har tidligere oplevet angstanfald i den forbindelse. Nu er det 10 år siden, og jeg har det okay, men jeg føler at jeg har brug for at arbejde med det, og jeg har stadig problemer og tanker omkring min eks. Jeg har aldrig snakket med nogen om det før.
Men er det et seksuelt overgreb jeg har været udsat for eller bare en dårlig oplevelse? Og er der hjælp at hente efter så lang tid? Jeg har altid været i tvivl om det der skete virkelig var så slemt eller om det bare var noget jeg bildte mig ind eller at jeg overreagerede, og jeg har tanker om at jeg skulle have været bedre til at sige fra og at det derfor var min skyld at det skete. Jeg har ikke før tænkt på det som et seksuelt overgreb, men har prøvet at bagetalliserer det lige siden. Men nu er jeg kommet i tvivl.
Kan jeg godt få en henvisning til en psykolog fra lægen på denne baggrund? Eller skal der mere til at man får en lægerklæring?
Mvh Vanilla_pigen