Hvad kan der være galt her?
Gratis Pre-Session
Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.
| |

|
Tine siger:
8 mar 2011 | 12:21:49
goddag Jeg lever i et forhold hvor jeg er overbevist om, at min kæreste har et seriøst problem og har brug for hjælp. Han kan føre en monolog i flere timer og jeg bliver tit bange for hans udtalelser. Han snakker tit om at slå mine forældres hund ihjel fordi han synes at den er irriterende. Han drikker hver weekend og ofte også i 1 eller 2 hverdage. Han taler grimt om mig, min familie og faktisk også hans egen familie. Og det er ikke kun i det private, at han kommer med sine nedsættende udtalelser. Det er også i det offentlige og overfor sine venner. Man kan ikke føre en diskussion med ham, fordi han altid mener at han har ret og giver aldrig efter. Jeg føler mig magtesløs og ved ikke hvad jeg skal stille op?! Med Venlig Hilsen Tine
|
|
|
|
| |

|
Laila Ipsen siger:
8 mar 2011 | 17:11:31
Hej Tine Jeg tænker at i første omgang vil jeg råde dig til at tænke på dig selv. Har du overvejet at søge professionel hjælp hos en psykolog? Jeg synes det er interessant at du vælger at være i et forhold hvor du offentligt og privat bliver nedgjort. Det er også interessant hvad det er der gør at du vælger at blive i dette forhold. (Dermed ikke sagt at jeg mener du skal gå fra din kæreste, men det er interessant at du vælger at blive hos ham under disse omstændigheder). Jeg har en hypotese om at du har et lavt selvværd p.t. og muligvis er angst i forhold til fremtiden. Jeg kunne godt tænke mig mere konkret at få at vide hvad du ønsker at få ud af at komme med et indlæg her på siden. På den måde tror jeg vi bedre kan guide dig, komme med råd eller andet! Bedste hilsner Laila Ipsen psykolog
|
|
|
|
| |

|
Tine siger:
11 mar 2011 | 11:57:07
Hej Hmm. Sådan har jeg aldrig tænkt på det før. Han var jo ikke sådan i starten af vores forhold. I bund og grund elsker jeg jo ham og vil bare have alting til at være som det var før. Jeg kunne bare godt tænke mig, hvis en herinde kunne være mig behjælpelig med evt. at finde ud af, hvad der kan være galt med ham. Han er ikke sig selv længere. Hvis bare jeg kunne forstå, hvad der gik igennem hans hovede, hvad tænker han på, hvad for nogle problemer har han? Han vil ikke fortælle mig noget helt personligt mere. Med Venlig Hilsen Tine
|
|
|
|
| |

|
Laila Ipsen siger:
11 mar 2011 | 13:02:10
Hej Tine Jeg kan ikke umiddelbart sige ud fra dine beskrivelser hvad der gør at din kæreste opfører sig på denne måde. Der ville jeg have brug for at møde ham før end jeg kunne komme med sådan en udtalelse... Det er jo interessant at denne adfærd du beskriver han har er noget som er kommet over tid... Jeg er helt enig med dig i at han lyder som en mand der har brug for professionel hjælp men der skal rigtig meget til før end man kan tvinge en person i behandling! Så p.t. vil det nok blot være muligt at spørge ham om hvordan han har det, om han har brug for at snakke med nogen og hjælpe ham videre derfra. Hans problem lyder til at være så omfattende at det kræver professionel hjælp - dette er ikke noget hverken han eller du kan klare selv!! Jeg forstår din bekymring!! Han er velkommen til at komme til en ganske gratis og uforpligtende forsamtale hos mig for at finde ud af hvor han kan gå hen for at få den bedste og billigste hjælp! Med venlig hilsen Laila Ipsen psykolog
|
|
|
|
| |

|
Tine siger:
17 mar 2011 | 08:51:24
Hej Jeg tror ikke at jeg kan få overtalt ham til at modtage terapi. Han bliver vred og aggressiv når jeg begynder at bringe emnet på banen. Må overveje hvad jeg vil, jeg kan bare ikke gå fra ham. Måske kan jeg få en af hans venner til at snakke med ham - jeg er bare ikke sikker på at de er enige med mig om hans tilstand. Det er så svært  Med Venlig Hilsen Tine
|
|
|
|
| |

|
|
|
|
|
| |

|
Charlotte Fabricius siger:
22 mar 2011 | 22:49:05
Hej Tine Enig ... tænk på dig selv, kom så væk... søg hjælp til det, hvis du mangler kræfter. Men stol på din mavefornemmelse, det er ikke et godt eller sundt forhold. Brug dine nærmeste veninder og familie.... Han har brug for hjælp, men det skal og kan han kun selv erkende.... du kan ikke redde ham og det er heller ikke din pligt ...... Jeg har været der, og ved hvor ondt det gør, men også hvor fantastisk det er når man kan mærke sig selv igen Held og lykke, Charlotte Coach
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Post quick reply:
|