Papsøn med tendenser til hypokondri....
Gratis Pre-Session
Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.
| |

|
Den_bekymrede siger:
2 mar 2011 | 10:29:54
Jeg har en papsøn på 18 år, som ifølge min verden har udvist bekymrende affærd siden jeg startede med at kæreste med hans far for 5 år siden. Med tilbagevendende intervaller får han ondt forskellige steder i kroppen og jeg har ikke tal på de undersøgelser, drengen efterhånden har været igennem - uden de helt store resultater eller diagnoser. Når vi har fået undersøgt den ene ting, så går der som regel et par måneder, så dukker der en anden op. Og hans smerter er som regel fuldstændig invaliderende for ham - han kan ingenting, hverken sit studie eller arbejde - kun snakke i detaljer om, hvor ondt han har og med nidkær præcision fortælle om sine symptomer. Jeg er efterhånden ret overbevist om, at drengens smerter ikke skyldes fysiske skader, men stammer fra psykiske problemer. Er jeg fuldstændig galt afmarcheret her - hvis jeg ikke er, hvordan får jeg så overbevist hans far om, at det her er alvorligt og kræver behandling udover et stort forbrug af stærke smertestillende piller?
|
|
|
|
| |

|
Laila Ipsen siger:
4 mar 2011 | 20:32:14
Hej Den_bekymrede Sådan som du beskriver din papsøns adfærd giver det klart en mistanke om at din papsøn har psykiske faktorer som spiller ind på hans almene tilstand. Jeg får således mistanke om at din papsøn har en del angst som han formodentligt ubevidst kæmper med... Jeg tror ikke at du på nogen måde skal forsøge at overbevise din kæreste om at din papsøn skal have behandling af hans psykiske tilstand. Jeg tror derimod at du skal dele din bekymring med ham og fortælle ham hvilke mistanker og hypoteser du får når du er vidne til din papsøns adfærd og liv. Jeg tror at du åbent kan foreslå eller nærmere forespørge om det mon ville være en ide at få papsønnen til en professionel behandler som kan vurdere om der er noget som kan gøres for din papsøns tilstand gennem arbejde med hans psykiske aspekter. Idet jeg selv er psykolog og uddannet fra universitetet må jeg nok tilstå at jeg ville foreslå Jer at tage kontakt til en psykolog eller muligvis en psykiater. Det er i hvert fald herigennem at I har bedst mulighed for at være sikre på at dem i kontakter har en brugbar og relevant uddannelse til at give den nødvendige vurdering og muligvis behandling. Jeg håber mit svar kan bruges. Om ikke andet ønskes du, din kæreste og især din papsøn god vind!! Bedste hilsner Laila Ipsen psykolog
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Post quick reply:
|