• Online booking af psykolog, terapeut og coach
  • Få straks kontakt og mød i konsultationen indenfor få
    dage eller online fra din computer i løbet af få minutter
  • Ring døgnet rundt på 7877 2153
Live chat Support
Opret bruger

Frygt , nervøsitet osv .

Gratis Pre-Session

Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
illo siger:
28 feb 2011 | 01:03:26
Hej.

Jeg er en dreng på 20 år , jeg har de seneste 6 måneder fået en mærkeligt fornemmelse af frygt og nervøsitet, det startede sommer 2010. Med at jeg fik noget mad galt i halsen , og NU hele tiden tror det samme vil ske , Jeg kan godt spise hjemme , men f.eks hvis jeg er sammen med mine venner udenbys og vi sidder i en restaurant , kommer tanken , "hvad nu hvis ….”

Det andet er at jeg får svært ved at trække vejret og der kommer en klump i halsen , ved forsamlinger, o.lig, så jeg hele tiden skal synke. Det sker ikke hvergang , men først når min hjerne bilder mig ind i at ”åh nej , hvad nu hvis det sker , hvad nu hvis du får maden galt i halsen osv” Der er en konstant frygt for , hvad nu hvis , nu sker dette . Jeg har ikke været sådan før , det kom lige pludselig,

Selvom jeg ser mine venner HVERDAG og vi snakker sammen , så takker jeg nej , når de spørger om jeg vil med et sted, for så tror jeg at jeg vil få det dårligt og hvad nu hvis osv. osv.

thumbs up
thumbs down
0
Laila Ipsen siger:
4 mar 2011 | 20:38:55
Hej Illo

Det lyder somom du har fået noget angst - en angst som du forsøger at undgå ved at sige nej til at tage steder hen med dine venner. Umiddelbart vil jeg vurdere at din angsttilstand formodentligt vil være relativt nem at behandle med kognitiv terapi. Dette kan dog være svært at sige noget om med sikkerhed før end arbejdet er gået i gang og man har lært hinanden lidt at kende...

Jeg kan berolige dig med at fortælle dig at det er super normalt at have det som du har det og at der er behandling som kan hjælpe dig videre og ud over din angst.

Bedste hilsner

Laila Ipsen
psykolog
Hjem » Diagnosticering » Frygt , nervøsitet osv . » Frygt , nervøsitet osv .