Gratis Pre-Session
Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.
| |

|
Anonym-k siger:
24 feb 2011 | 15:27:38
Hej. Jeg har været sammen med min kæreste i 7 år og jeg synes at vores forhold er ved at falde fra hinanden, men det synes min kæreste ikke. Jeg har forsøgt at fortælle ham at jeg lissom har brug for lidt mere. Jeg keder mig. Det er for trivielt og jeg gider ikke sidde på sofaen vher eneste evig weekend. Jeg elsker ham bare og kunne ikke tænke mig en anden og derfor vil jeg bare gerne have at vi kan lave lidt om på tingene. Han ved ikke at jeg forsøger at finde en der kan hjælpe os med vores forhold og det er derfor jeg er anonym herinde. Han er meget gammeldags og tror ikke på terapi og mener at det er noget værre hurlumhej. Jeg vil bare gerne prøve det for at redde vores forhold. Ihvertfald fra mit synspunkt, hvis ikke det ændrer sig så er jeg ikke sikker på at jeg kan blive ved med at leve mit liv sådan her. Vi er bare blevet til venner der har sex engang imellem og jeg føler ikke at jeg kan mærke noget kærlighed fra ham. Hvordan kan jeg få ham overtalt til at gå med til terapi? Kan det hjælpe hvis det kun er mig der tager til terapi? Kan i give nogle gode råd? Hilsen A.
|
|
|
|
| |

|
Jeanni Andersen siger:
24 feb 2011 | 17:11:23
Kære Anonym-k Det er altid en god ide at starte med sig selv. Det er jo altid nemt at finde andres fejl, men tit svært at se sine egne. Ikke dermed sagt at det er din fejl. Men da det er dig der keder dig og synes det er for trivielt, så er det godt at kigge lidt indad. Mange gange, hvis andre kan se at det har hjulpet dig at få hjælp, kan det gøre at andre føler det kan være en god løsning også for dem. Så jeg synes bestemt at du skal gøre forsøget med selv at få hjælp. Du er velkommen til at kontakte mig for en personlig samtale, evt. en gratis prøve session på 15 min. Du kan se mere om mig på min profil på mentaline, men også på min hjemmeside happycoach.dk Hilsen Jeanni Andersen Coach.
|
|
|
|
| |

|
Nigel Lewis siger:
26 feb 2011 | 18:05:17
Hi Anonymous A, Most relationships revolve around 5 themes Quality time together (paying undivided attention to each other) Giving and receiving of love tokens(some say gifts) physical touch (loving as well as sexual) affirmation Telling each other how valuable you are) and acts of service (Doing things for each other to please) Maybe you could examine your relationship and ask what you do in each of these areas and what your partner does also. Perhaps you could see if you are both of the same understanding of these areas. Gary Chapman an American author, writes some excellent books on these themes.
|
|
|
|
| |

|
Laila Ipsen siger:
4 mar 2011 | 21:12:01
Hej A. Jeg vil foreslå dig at åbent at fortælle din kæreste om dine overvejelser. Fortæl hvordan du har det og at du faktisk overvejer at gå fra ham... Fortæl også at du elsker ham og at du vil gøre rigtig meget for at det ikke ender med at du bliver nødt til at vælge et liv uden ham... Fortæl ham at du har brug for at I sammen går til samtale hos en professionel samtaleterapeut. Spørg ham om det er noget han vil være med til. Du kan naturligvis selv gå i terapi men jeg tvivler på at det vil redde Jeres parforhold. Hvis du går i terapi kan du sandsynligvis opnå større accept af såvel dig selv som af ham, men det ændrer jo ikke på at du ikke får hvad du har brug for fra ham. Hvis du tager en samtale med din kæreste om dine behov og dine overvejelser så vil jeg råde dig til at hele tiden at sørge for at tage udgangspunkt i dig selv hvilket vil sige at du hele tiden nøjes med at beskrive hvorledes du oplever tingene, hvad du overvejer etc. Undlad at sige til ham at påpege hvad han gør eller ikke gør uden at dette følges ad med en beskrivelse af hvordan du oplever det når han gør eller ikke gør noget... Dette hedder assertiv kommunikation og vil hjælpe dig med at formidle dine ønsker og behov på en måde hvor din kæreste ikke vil føle behov for at gå i forsvar m.v. Jeg håber at mit svar er brugbart for dig!! Du ønskes al mulig held og lykke fremover! Med venlig hilsen Laila Ipsen psykolog
|
|
|
|
| |

|
Anonym-k siger:
7 mar 2011 | 16:51:43
Hej . Tak for jeres råd. Jeg tror jeg vil starte med mig selv. Jeg er usikker på hvad jeg vil og det vil jeg gerne have styr på inden jeg gøre noget jeg fortryder. indtil videre vil jeg ikke nævne så meget mere til ham om min tanker omkring ham. Hilsen A.
|
|
|
|
| |

|
Jeanni Andersen siger:
10 mar 2011 | 17:41:33
Kære Anomym-k Jeg tror det er meget vigtigt at du gør op med dig selv, hvad du gerne vil med dit liv. Er du der hvor du gerne vil være. Er du sammen med den person du gerne vil dele dit liv med. Hvordan kunne du tænke dig dit liv skal være og hvor langt er du fra det liv du ønsker dig. Det er nogle meget gode spørgsmål at starte med. Hilsen Jeanni Andersen Coach
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Post quick reply:
|