• Online booking af psykolog, terapeut og coach
  • Få straks kontakt og mød i konsultationen indenfor få
    dage eller online fra din computer i løbet af få minutter
  • Ring døgnet rundt på 7877 2153
Live chat Support
Opret bruger

pludselig frygt?

Gratis Pre-Session

Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
black-fairy siger:
20 feb 2011 | 16:41:51
Hej

Jeg er en pige på 23 år og ny på forummet, og håber jeg følger den rette procedure.

Jeg har i den senere tid (sidste 4-5 måneder) lidt af pludselig frygt.
Jeg kan have gået en hel dag og haft det sjovt med venner og veninde og måske shoppet lidt, og pludselig, så kommer der en frygt snigende. Det viser sig ved en knugende fornemmelse i brystet, kuldegysninger, gåsehud, svimmelhed, tørhed i munden, spændte muskler og en ''trang'' til at græde.
Der er ikke nogen umiddelbar årsag. og det kan komme lige pludselig. Oftest efter jeg har overstået mine pligter for dagen, og bare ser frem til en hyggelig sofa-aften foran tv'et, og BUM så slår det ned, og jeg bliver bange.

Jeg har læst om angst anfald og panik anfald, og jeg synes ikke det lyder som det, for det er ikke mere/værre end hvad jeg sagtens kan klare, men jeg synes stadig det er ret så ubehageligt at blive bange. Det føles ligesom når man fx får afvide ens kat skal aflives, eller at ens kæreste slår op pludseligt. En form for tomhed er der også. (Ingen af ovenstående ting er sket, bare eksempler)

Er der nogen der har en idé til hvad det kan være, og evt. hvad man kan gøre for at undgå den følelse?

thumbs up
thumbs down
0
Jean Felix siger:
20 feb 2011 | 18:40:38
Hej

Det lyder til din underbevidsthed indeholder nogle stimuli af negativ karakter. Når det kommer så pludseligt og uden umiddelbar grund skyldes det at reaktionen du oplever (angsten m.m.) stammer fra det ubevidste i dig, dvs. det er egenligt din egen underbevidsthed som sender signaler til dig som du så omsætter som angst/panik.

For at slippe fri for disse er det nødvendigt der sker en form for "oprydning" i underbevidstheden, derefter vil du kun modtage positiv signaler i præcis samme situationer hvor du tidligere kunne opleve pludselig frygt eller blive utilpas.

Venlig hilsen
Jean Felix

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
black-fairy siger:
20 feb 2011 | 21:04:10
tusinde tak for dit svar.

Jeg er dog en smule i tvivl om hvordan jeg formår at rydde op i min underbevidsthed, når jeg ikke er sikker på hvad problemerne er?

Har jeg behov for en eller anden terapeaut eller coach eller noget, til at hjælpe mig med at omsætte de negative signaler til positive, eller er der noget jeg selv kan gøre?

thumbs up
thumbs down
0
Jean Felix siger:
21 feb 2011 | 16:48:48
Det er faktisk ikke væsenligt om du kender de uhensigtsmæssige årsager som hviler i din underbevidsthed. Typisk så kender vi en en brøkdel af hele vores ub Det evidste platform da indholdet er kolossal.

Via en meget specifik behandling sammensat til lige netop dig, vil du gradvis opleve hvordan din underbevidsthed ændrer form/karakter og du bliver fri for disse negative signaler.

Og ja, jeg vil naturligvis fint kunne hjælpe dig hvis du er interesseret.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Karsten Schiøtz siger:
22 feb 2011 | 00:13:25
Hej Black-Fairy

Der findes flere metoder til at rydde op i det underbevidste. Det er vigtigt at du finder frem til den metode du tror på. Jeg arbejder med noget nyt i Danmark der hedder Core Dynamics Teknikker. Dette tager udgangspunkt i at følelsesmæssigt ubehag der opstår og opleves som personlige barrierer kan færdiggøres gennem at arbejde med det fysiske ubehag du beskriver og kan mærke ifm. de situationer hvor du bliver bange.
Prøv at se på denne hjemmeside hvordan man kan arbejde med at færdiggøre en følelse der giver ubehag: http://www.core-dynamics-coaching.dk/video
Disse teknikker virker lige godt over telefonen/skype som ved fysisk fremmøde.

Skriv eller prøv en gratis 15 min session, hvis du vil vide mere.

Med venlig hilsen
Karsten Schiøtz
Core Dynamics Coach Træner

edited by Karsten Schiøtz on 21-02-2011

thumbs up
thumbs down
0
Nigel Lewis siger:
26 feb 2011 | 18:31:29
Hi Black Fairy
as Karsten says there are lots of ways to deal with issues that our sub-conscious brings to our conscious mind. EFT and hypnosis are two excellent therapies that can produce quick results I feel sure you will have some good therapists near to you if you check them out. Also heart breathing which is 5 second in 5 seconds out breathing whilst visualising loving thoughts moving from your head to your heart can help produce heart and mind syncronicity. Meditation is also a good way to clear your subconscious and there are many ways to do that. The funny thing is what starts as a problem can often be looked back upon as the beginning of an incredible journey. Our sub-concious has a job description that includes looking after us. Good Luck!
Hjem » Diagnosticering » pludselig frygt? » pludselig frygt?