• Online booking af psykolog, terapeut og coach
  • Få straks kontakt og mød i konsultationen indenfor få
    dage eller online fra din computer i løbet af få minutter
  • Ring døgnet rundt på 7877 2153
Live chat Support
Opret bruger

Hjælp...

Gratis Pre-Session

Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Millington siger:
19 feb 2011 | 20:53:48
..Jeg har brug for hjælp.. Tror jeg. Jeg ved ikke engang hvor jeg skal starte. Jeg er så ked af det og synes livet gør ondt..

Jeg bor i Holland med min engelske kæreste og har boet her i snart 3 år.. Jeg har intet arbejde og ikke ret mange venner, jeg har nu aldrig haft ret mange venner for har aldrig været god til det sociale og har aldrig nydt at møde nye mennesker og fortælle om mig selv. Jeg er bange for folk dømmer mig og ikke er interesseret i at lære mig og kende, så jeg holder mig væk fra folk i stedet. Jeg kan virke meget "ligeglad" og snobbet i større forsamlinger og min kæreste hader det, for han siger det ser ud som om jeg hader alle andre mennesker og selvfølgelig vil folk ikke lære mig og kende når jeg har en sådan attitude.. Jeg kan godt selv se hvordan jeg opfører mig og jeg er så flov over det.. Jeg ville ønske jeg ikke var så bange for andre mennesker og hvad de tænker om mig, men jeg er bange og jeg har det rigtig ubehageligt med at være i centrum..

Jeg bliver ked af det og jeg bliver vred, faktisk rasende..

Det er en anden ting som jeg ikke kan styre.. Min vrede.. Den har ødelagt så mange forhold og venskaber og den er ved at ødelægge mit nuværende forhold.. Eller jeg er ved at ødelægge det.. Jeg ved ikke hvorfor jeg er så rasende, men det er jeg. Jeg vågner nogle gange og jeg er allerede vred. Jeg råber af hunden og råber af min kæreste og er ond ved ham hele dagen.. Jeg skubber ham væk og det gør så ondt indeni.. Hvorfor er jeg sådan? Hvorfor er jeg SÅ vred? Jeg føler mig magtesløs og jeg føler stor frustration overfor mig selv og jeg føler at jeg har lyst til at skrige og skrige og banke løs på vægge og døre i huset. Jeg er flov over mig selv og jeg hader hvem jeg er.. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg søgte på nettet for hjælp og kom forbi her.. Det er et forsøg og jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig.. Der må da være nogen der kan gøre mig normal og glad, så min kæreste elsker mig igen og jeg tør gå ud i verden?

thumbs up
thumbs down
0
Jeanni Andersen siger:
20 feb 2011 | 09:32:19
Kære Millington
Jeg kan forstå på det du skriver at du har det meget slemt og ønsker at få hjælp. Det er en rigtig godt start, for hvis ikke man er parat til at bede om hjælp, så nytter det ikke.

Først vil jeg gerne høre, hvornår startede denne tilstand, var det en speciel hændelse der frembragte denne vrede.

Hvorfor flyttede du til Holland.

Er din ensomhed årsag til dine frustrationer.

Hvad kan du evt. selv gøre for at blive mere social.

Kan du tale med din kæreste om din situation.

Der er mange spørgsmål som skal besvares og der skal gåes i dybten for at der kan løses op for dit problem. Så det er nok ikke en kort proces du skal i gang med.

Har du tænkt på at kontakte en Psykolog, for du lyder så langt ude, at det nok vil være en god ide.

Hilsen
Jeanni Andersen
Coach.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Millington siger:
20 feb 2011 | 11:20:11
Tak for dit svar.
Jeg har altid, så længe jeg kan huske, været en vred person.. en person med kort lunte, hidsig, arrig, råbende.. lige siden jeg var en lille pige.. Jeg ved ikke hvordan det startede, men jeg kan vel ikke være født vred? Eller hvad?
Jeg flyttede til Holland for at bo sammen med min kæreste som allerede boede her. Han har boet her i 6-7 år og flyttede pga. hans arbejde. Da jeg flyttede var alting dejligt og jeg glædede mig til at flytte og starte vores liv sammen, og jeg fik da også et job som jeg havde i et halvt års tid. Det er snart 2 år siden.. Ingen tvivl om at det er super hårdt og ensomt til tider at gå hjemme som 24 årig, og især i et fremmed land. Jeg søgte en masse jobs og gjorde en masse for at holde mig selv i gang, men afslag på afslag har ikke gjort noget godt og jeg tror jeg har opgivet.. Jeg leder ikke efter jobs, jeg gider ikke lære hollandsk mere, jeg kontakter ikke mine venner.. På de dårlige dage vågner jeg og tænker "åh for fanden, allerede morgen?!" og så er jeg arrig, for jeg ved jeg skal ud og gå med hunden, vaske tøj, købe ind og gøre rent.. Jeg elskede alt dette engang.. nu er det bare sure jobs og jeg føler lidt mit liv er gået i stå..
Da jeg boede i Danmark havde jeg også perioder som disse, så det er altså ikke fordi jeg bor i Holland.. Min kæreste og jeg har altid haft problemer.. lige fra vi startede. Pga. min vrede og på den måde jeg er.. Vi skændes om små ting.. Jeg skælder ham ud over et eller andet åndsvagt eller taler til ham som om han er 5 år.. Jeg vil bestemme alt i hjemmet og nogen gange er jeg bare på tværs og uenig, bare for han ikke skal have ret. Jeg føler mig som sådan en dårligt mennesker og jeg prøver hver gang at stoppe mig selv inden jeg siger noget, men jeg kan ikke og jeg fortryder straks.. Han fortjener bedre. Vi er nået dertil hvor han ikke ved hvad han vil.. og han siger han er nået dertil hvor han er ligeglad.. Det gør virkelig ondt at vide at den eneste jeg stoler fuldt ud på og virkelig elsker har jeg skubbet væk, og det er helt min egen skyld.. Hvad fanden er der galt med mig?!
Jeg vil gerne have hjælp, virkelig gerne, men jeg har ingen idé om hvordan jeg skal finde det hernede og da jeg ikke er registreret i DK mere tror jeg ikke jeg kan få noget hjælp der.. Jeg ved det ikke, jeg ved ingen ting. Tak fordi du lyttede.

thumbs up
thumbs down
0
Jeanni Andersen siger:
20 feb 2011 | 12:02:32
Hej igen Millington

1. Ved din kæreste at du har det skidt med den måde du behandler ham på?
2. Hvordan ville du have det med at vise din kæreste hvad du har skrevet her?
3. Hvis du prøver at tænke tilbage i tiden, har du så oplevet noget i din barndom, som kan have udløst denne vrede?
4. Hvad er den førse episode du kommer til at tænke på, når jeg beder dig om at kigge tilbage i tiden.
5. Hvis din kæreste ønsker at hjælpe dig med din vrede, vil du så lade ham gøre det.
6. Er det kun din kæreste du lader din vrede gå ud over.?
7. Hvor er din danske familie i dit liv?
8. Vil din danske familie være indstillet på at hjælpe dig med at huske, hvornår din vrede startede.?

Uden at jeg kan sige det med sikkerhed, da jeg jo ikke er læge, så lyder det som om du har en depression. En depression kan behandles, men det kræver at du kontakter en læge.

Hilsen
Jeanni, Coach

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Karsten Schiøtz siger:
21 feb 2011 | 21:39:33
Hej Millington

Godt at du er nået til det indtrængende ønske om at ville finde frem til glæden ved livet og dine relationer. Jeg kan fortælle dig, at du har det hele i dig omme bag ved de uafsluttede følelser og dertil knyttede fysiske ubehag, du har fået installeret på et tidspunkt tidligt i dit liv ( du skriver du kan huske din vrede helt tilbage fra du var en lille pige).

Min erfaring er, at du IKKE kan tale dig ud af din vrede, men du kan gøre den færdig, så den ikke opstår igen. Det er som om du har en knap der nemt aktiveres, når du (ubevidst) er i en situation der minder dig om det uafsluttede i din fortid. Din "knap" kan heldigvis opløses ved at anvende en meget enkel teknik, hvor du bliver guidet gennem at mærke din vrede indtil den ikke er der længere. Ja, det lyder måske lidt underligt, men det er en meget effektiv metode der kaldes "Core Dynamics Coaching" fra USA. Den eneste forudsæting for at kunne færdiggøre / opløse vreden er, at du kan fremkalde vreden og tillige mærke det fysiske ubehag du oplever i din krop samtidig (og min erfaring er at det er meget nemt at fremkalde). Det er heller ikke vigtigt at vide hvorfor du har denne vrede.

Jeg har rigtig gode resulatater med denne teknik også over telefonen/skype. Jeg er overbevist om, at du kan komme af med din vrede ved 2-4 sessioner over telefonen. Resultatet af dette vil være at du vil opleve det meget befriende, at du IKKE længere bliver vred over ingenting og at din kæreste vil opleve dig som den du i virkeligheden er, og den som han har oplevet i glimt og ved at han elsker.

Ved denne metode arbejdes der med energien bag følelsen, ved at mærke den i stedet for at tale om, forklare og adfærdskorrigere i forhold til den. Det er svært at forklare teknikken, men du kan få en fornemmelse af hvordan det foregår ved at læse om og se eksempel på video-sessioner her: http://www.core-dynamics-coaching.dk/video

Du kan også læse nogle klient-historier her: http://www.core-dynamics-coaching.dk/succeshistorier

Skriv eller book en gratis 15 min session, hvis du vil vide mere.......

Med venlig hilsen
Karsten Schiøtz
Core Dynamics Coach Træner
edited by Karsten Schiøtz on 21-02-2011
Hjem » Terapi » Hjælp... » Hjælp...