• Online booking af psykolog, terapeut og coach
  • Få straks kontakt og mød i konsultationen indenfor få
    dage eller online fra din computer i løbet af få minutter
  • Ring døgnet rundt på 7877 2153
Live chat Support
Opret bruger

Eksamensangst

Gratis Pre-Session

Få en GRATIS Pre-Session hos nedenstående ledige terapeuter/coaches.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
MathildeG siger:
19 jan 2011 | 12:00:07
Hej herinde..

Jeg skriver, fordi jeg er midt i en eksamensperiode. Normalt er jeg meget udadvendt, og er ikke bange for at sige min mening eller for, hvad folk tænker om mig. Jeg klarer mig godt i skolen og får gode karakterer. Desværre har jeg meget eksamensangst, hvilket gør at jeg ikke yder optimalt til mine eksamener. Jeg har prøvet alt fra naturmedicin til akupunktur og lige lidt hjalp det. Jeg har hørt om BETA-blokkere, men vil heller ikke gå så langt for at klare mine eksamener bedre.
Inden en eksamen får jeg svedige håndflader, men fryser. Jeg stammer og falder tit over ordene (hvilket jeg ikke gør normalt). Det generer mig og jeg bliver sur på mig selv, da jeg sommetider kunne ha' fået en bedre karakter. Jeg er forberedt til fingerspidserne og har øvet hjemmefra, men stadig går der en klappe ned og så er det hele væk igen. Jeg ved ikke, hvad jeg mere kan gøre.?!
Jeg har aldrig været tilhænger af psykolog eller coach, for her i Nordjylland klarer man det gerne selv! - jeg tænker, at jeg ligeså godt kan tale med mine forældre om det, men uanset hvor god opbakning jeg har, så ender det ikke som jeg vil have det.
Jeg ved at mange har det sådan, men føler, at det er mere ekstremt i mit tilfælde... Derfor overvejer jeg nu at søge hjælp et andet sted,
- men er det nødvendigt eller overreagerer jeg bare??

Hilsen Mathilde

thumbs up
thumbs down
0
Christina Riddersholm siger:
19 jan 2011 | 21:20:29
Kære Mathilde.

Først vil jeg gerne anerkende dig for at være gået videre med din eksamenangst, når du oplever at komme fra et sted, hvor I tager jer af tingene selv. Du er modig, det er godt gået.

Dernæst vil jeg sige, at hvis du føler, at du gerne vil arbejde med din eksamenangst og overkomme den, så er det ingen overreaktion. Uanset hvor mange andre, der også er bange for eksamen, så er din eksamensangst din oplevelse og hvis du vil arbejde med den, så skal du da gøre det.

Sammen med en coach, vil du få mulighed for at kigge på hvad der sker indeni dig, når du skal til eksamen. Når vi befinder os i en utryg situation (som en eksamen er for langt de fleste), så sætter det gang i en masse tanker og følelser. Ofte har hverken tanker eller følelser meget med virkeligheden og den situation vi står i at gøre. Det er bare rigtig svært at gennemskue, når vi står der med svedige håndflader og ordene falder over hinanden. Det vil en coach kunne hjælpe dig med - og det er noget, som du uden tvivl vil kunne bruge i andre sammenhænge i dit liv også.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har lyst til at snakke om hvordan du kan bruge coaching og bemærk, at jeg har særpris til studerende.

Kærlig hilsen
Christina.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
MathildeG siger:
20 jan 2011 | 14:31:15
Hej Christina..

Tak for dit svar. Jeg har netop været til eksamen idag og har endnu en på mandag. Endnu engang gik det ikke, som jeg ville have det. Måske stiller jeg også for store krav til mig selv. Jeg fik 7 (efter den nye skala), men ved at jeg sagtens kunne have fået 12.
Jeg vil helt sikkert overveje, at bruge en coach, for jeg er bange for, at det kommer til at påvirke mig i mit fremtidige arbejdsliv også.
Jeg vil lige kigge på dine priser og information og vende tilbage, hvis jeg beslutter mig endeligt for at prøve coaching og mentaline-siden her..

Hilsen Mathilde

thumbs up
thumbs down
0
Karsten Schiøtz siger:
23 jan 2011 | 18:05:14
Hej Mathilde

Du kan sagtens komme af med din eksamensskræk. Jeg er coach og anvender en meget enkel teknik, hvor det ikke er tanker og logik der hjælper dig men at blive guidet igennem at mærke og færdiggøre det fysiske ubehag du oplever. I stedet for at forklare dig hvordan det foregår så kan du se det på videoen her: www.core-dynamics-coaching.dk/see
Klienten her har efter en session været til eksamen og har intet mærket til det tidligere ubehag.

Det virker lige så godt over telefonen, hvor jeg har hjulpet klienter af med PTSD og meget andet der giver følelsesmæssigt ubehag. Du kan læse succeshistorier her: www.core-dynamics-coaching.dk/succeshistorier

Det er søndag nu og du skal tilsyneladende til eksamen i morgen. Hvis du læser dette inden, så vil jeg tilbyde dig en session over telefonen i aften kl. 21-22 som du bestiller på mentaline.

Ellers håber jeg du fnder den rette vej ud af eksamensangsten.

Mvh Karsten Schiøtz
Core Dynamics Coach

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
MathildeG siger:
24 jan 2011 | 13:09:56
Hej Karsten

Desværre har jeg været begravet i mine bøger og har ikke set din besked herinde. Jeg kigger lige videoen igennem. Det kan måske også gøre mig mere tryg ved hele situtaionen med coaching og terapien..
Jeg går i tænkeboks..

Tak for alt hjælpen indtil videre.

Hilsen Mathilde

thumbs up
thumbs down
0
Per - Mentaline siger:
4 maj 2011 | 13:15:07
Hej MathildeG

Har du set vores tiltag om eksamens angst?

Se mere her; http://www.mentaline.com/da/press/18-national-kampdag-mod-eksamensangst.aspx

thumbs up
thumbs down
+1
Flag as spam
Claus Kaaber siger:
4 maj 2011 | 16:27:49
Og her kan du finde en masse gode råd om, hvordan man kan undgå eksamensangst ved hjælp af fornuftig planlægning og øvelser.

http://www.mentaline.com/da/articles/eksamensangst.aspx
Hjem » Coaching » Eksamensangst » Eksamensangst